Acasă » Copilărie » Din copilărie – Caleidoscopul

Din copilărie – Caleidoscopul


Vă aduceţi aminte de caleidoscop?!? Pentru mine era o minune acest caleidoscop, acest soi de artă fractală… Este „jocul” preferat al copilăriei, ce mă fascina de fiecare dată, pentru că nu reuşeam să îi înţeleg magia…

Azi mă bate gândul să-mi creez eu unul….

Caleidoscop aparat optic format dintr-un cilindru opac în interiorul căruia se găsesc mai multe fragmente de oglinzi, dispuse astfel încât mici piese viu colorate, aflate la capătul opus celui prin care se priveşte, să formeze, prin rotirea cilindrului, diferite imagini simetrice. (wiki)

Primul caleidoscop a fost inventat în 1816 de inventatorul scoţian David Brewster, care anul următor, 1817, a primit dreptul de brevet pentru invenția lui. Un caleidoscop este un tub de oglinzi care conţine mărgele colorate, sticle sau alte bucăţi de obiecte destul de mici. Când omul priveşte în caleidoscop prin partea superioară a tubului, va vedea mii de modele diferite create prin reflectarea obiectelor în oglinzi. Dacă vrem să ne exprimăm ştiinţific, putem spune că un caleidoscop este legată de geometria hiperbolică. (caleidoscoape)

Fractal

de Ela Solan

 Este doar o zi pe care o trăieşti

altfel,

o limită peste care treci simplificând,

apoi,

în jocul de lumini şi culori,

rămâi singur.

Caleidoscopul rotit în acelaşi sens

te aruncă peste oglinzile

sparte.

Trupul tău fără umbră

repetă acelaşi tipar

descompus

şi înţelegi că,

risipit

pretutindeni,

nu te mai poţi regăsi

când în fiecare ciob de oglindă

e un ochi care nu mai priveşte,

când în fiecare culoare e o

inimă care nu mai bate.

Rămâi doar o structură

care include o infinitate de

structuri similare

şi o clepsidră

prin care te scurgi

fără timp.

6 gânduri despre „Din copilărie – Caleidoscopul

  1. Şi pe mine m-au încântat în copilărie. Trebuie să recunosc că nu mi-am bătut capul să înţeleg ce anume era, pentru că preferam ideea că este ceva magic. Pe urmă, când am crescut m-am gândit că trebuie să fie cumva niste oglinzi, dar tot nu mă dumiream cum se mişcau şi schimbau modelele. Nici acum nu ştiu, sau nu vreau să înţeleg 🙂

  2. Pingback: Ca de obicei, vinerea recomand articole… « CEL MAI MINUNAT BLOG!

  3. Pingback: “La paradisul femeilor” – Primul MALL? « bibliodevafiliala3

  4. Pingback: Caleidoscop de vacanță | Otilia Tiganas

Lasă un răspuns

