Acasă » articol de suflet » Articol de suflet – 23

Articol de suflet – 23


Căutând printre blogurile româneşti un articol despre Halloween care să nu atragă atenţia asupra faptului că nu ar trebui să promovăm această sărbătoare la noi, am dat de blogul http://cricu.wordpress.com/ şi de articolul de mai jos. Sunt perfect de acord că trebuie să promovăm şi sărbătorile româneşti, dar cred că am putea să aruncăm câte un ochi şi pe la vecini… 😀

Halloween – ca să fim în rând cu lumea

ImageDeşi nu este o sărbătoare tradiţională, în ultimii ani mai ales, a devenit destul de populară şi în Românica noastră dragă, cel mai probabil pentru a nu rata o ocazie perfectă de beţie şi măscăreală prin cluburile mioritice. Week-end-ul trecut am fost la un astfel de party , destul de reuşit , de altfel, în Biserica Argintie ( The Silver Church Arena). O adunătură haioasă de piţipoance aflate într-o plină criză de originalitate şi-au etalat corniţele şi codiţele de diavoliţe , în căutarea unui Lucifer miliardar cu chef de bălăceală în Jacuzzi-ul cu smoală. N-au lipsit nici îngeraşii, ale căror aripioare m-au cam agăţat de-a lungul serii în aşa fel încât am fost cât pe-aci’ să plec cu un mănunchi de pene numai bune de îmbogăţit colecţia macabră de păsări împăiate a babetei.

Am zărit şi un papă care m-a binecuvântat cu crucea de carton, o Pocahontas , nişte vampiri din fan clubul lui Edward Cullen, un pompier şi o şatră de zombilici simpatici. Eu am încercat o variantă mai goth a lui Marilyn (de fapt , trebuie să recunosc că nu am avut intenţia de a mă costuma în nimic, dar m-am pricopsit cu apelativul blondei célèbre  (nu, nu Bianca lui Bote) chiar în club).

Lăsând la o parte petrecerea de sâmbătă, am cules câteva informaţii despre această sărbătoare de origine celtică. Trecând peste chestiile clasice cu Treat or Treat, mere coapte, dovleci şi alte alea, există anumite ritualuri dubioase , numai bune de pus în practică. Spre exemplu,  o formă tradiţională scoţiană de prevedere a viitorului soţ al unei tinere fete este curăţarea unui măr dintr-o singură tăietură, urmată de aruncarea cojii lungi peste umăr. Se zice că acea coajă va cădea în forma primei litere a numelui viitorului soţ.  Tare sau ce?

Femeilor nemăritate li se spune că dacă stau într-o cameră întunecată şi se uită în oglindă în noaptea de Halloween , vor vedea chipul viitorului soţ. Ȋn schimb, dacă sunt sortite să moară înainte de cununie, va apărea un craniu. Buhuhu!

Și că tot veni vorba de mere, la un moment dat copiilor li se dădeau adesea mere glazurate, dar practica a dispărut după ce au apărut zvonuri că unii oameni înfig ace sau lame de ras în merele date copiilor. Cât de bolnav să fii?! Cică nu există dovezi ale unor astfel de accidente , iar unele spitale au oferit chiar radiografii ale sacilor de bomboane şi surpriză- practic, puţinele evenimente de “otrăvire” s-au dovedit a fi cauzate chiar de părinţii victimelor. Sau cel puţin asta zice Wikipedia.

Ah, da, şi Vaticanul  nu e mare fan al acestei sărbători , pe motiv că ar fi anticreştină, “ o celebrare a  groazei şi a macabrului” care ar putea să încurajeze sectele satanice ..Curvă, te rog…

Oricum ar fi, cu tot cu joculeţele lui mai mult sau mai puţin penibile, cert este că Halooween-ul  face bani frumoşi , este sărbătoarea în care sunt vândute cele mai multe bomboane şi este a doua sărbătoare după Crăciun ca volum al vânzărilor globale.

Anul trecut am făcut prostia de a-mi lua bilet la cinema pentru un maraton de filme Horror ( de la foarte proaste în sus, mai ales cele 3 D). Au fost vreo 5, începând cu 12 noaptea , la al 3-lea am adormit de plictiseală, cu tot cu sângele împrăştiat pe ecran , dinţii de rechin şi ţipetele disperate ale târfuliţei devorate atât de aproape de retina mea ( rândul 1).  Pe al 4-lea l-am văzut integral şi chiar a nu a fost penibil, după care m-am retras spre vastele mele apartamente închiriate, în ideea de a prinde câteva ore de somn. A doua zi, timp de 8 ore de muncă,  ochii roşii s-au dovedit a fi machiajul cel mai reuşit  de  Halloween . Și că tot veni vorba de filme de Halloween, ia aruncaţi o privire :http://creativemonkeyz.com/shows/3lar/3lar-s02-ep16/

Aştept păreri despre cum v-aţi treat-uit şi trick-uit voi anul ăsta!

Mulţumesc pentru poză,  ţie, cel al cărui nume nu-l cunosc:P

Ah, da, şi după cum am spus mai sus, sursa curiozităţilor bolnave – http://ro.wikipedia.org/wiki/Halloween

Lasă un răspuns

