Liniștea


S-o fi numind constatare, maturitate sau pură dorință?

De ceva vreme un singur gând  îmi răstălmăcește întreaga ființă… O singură dorință se pare că mi-ar fi de ajuns pentru întreaga viață… Și tind să cred, această dorință nu se va îndeplini așa ușor.

Dacă în trecut, m-ar fi întrebat cineva ce îmi doresc de la viață, aș fi spus sănătate, iubire și o carieră în plină ascensiune… Acum nu îmi doresc decât LINIȘTE, LINIȘTE SUFLETEASCĂ, iar pe zi ce trece constat că nu e așa de ușor să obțin asta…

De fapt liniștea ce mi-o doresc, însumează toate dorințele mele din trecut… Fugim după iubire, ne luptăm să ne păstrăm sănătatea și să ne bucurăm de ea (sau  nu)… Visăm la o viață profesională bună, la un job bine plătit și… liniștit. Toate acestea nu fac decât să ne aducă LINIȘTEA…

Stresul este un alt factor ce ne tulbură liniștea… Dar de unde stres? De multe ori… stresul ni-l provocăm singuri. Îmi tot propun să nu mă stresez, să mă detașez de probleme – ale mele sau ale altora – dar încă mai am de învățat.

Liniștea presupune și uitare…

Oare liniștea sufletească – de lungă durată – e un ideal? Totuși, contează cum gândim și să înțelegem că doar noi putem decide în ce mediu alegem să trăim, cum să trăim și cât de liniștiți să fim.

Iar asta înseamnă maturitate spirituală, egoism sau mediocritate?

Iată câteva citate ce au ca temă LINIȘTEA:

„Dacă vrei să ai liniște sufletească, atunci trebuie să înveți să bei ceai dintr-o ceașcă goală.” – James Clavell

„O oază de linişte este cred cea mai înţeleaptă dorinţă a omului pentru viaţa lui. Cât de important este să trăieşti măcar în casa ta într-o atmosferă de armonie sufletească!” – Ileana Vulpescu

„Doar geniile care au marcat istoria au reuşit să creeze lucruri minunate în condiţii foarte grele. Pentru noi, oamenii obişnuiţi, e nevoie de o oarecare linişte sufletească pentru a putea deveni creativi.” – Pera Novacovici

„Numai prin noi înşine, oricât de puternică ne-ar fi individualitatea, n-am putea ajunge la o formulă sufletească întreagă. În fiecare din noi sunt reprezentaţi nu numai factorii actualităţii, ci toţi aceia care în decursul timpurilor au încrucişat destinul omenesc. Întreaga noastră alcătuire sufletească poartă pecetea societăţii şi culturii în cadrul cărora ne-am format. Acumulările trecutului, febrilitatea clipei de faţă şi aşteptările viitorului, toate acestea alcătuiesc în sufletul nostru o mare solidaritate de valori.” – Dimitrie Gusti

Forrest Gump (alergând): Am alergat timp de 3 ani, 2 luni, 14 zile şi 16 ore.(Se opreşte şi se întoarce.)
Tânărul care alerga după el: Linişte, linişte! Va spune ceva!

Forrest Gump (după o pauză): Sunt cam obosit… Cred că o să mă duc acasă.” – replici din filmul Forrest Gump

„Pastila longevităţii – liniştea sufletească.” – Mihai Cucereavii

4 gânduri despre &8222;Liniștea&8221;

Lasă un răspuns

