FACEBOOK vs. COPILĂRIE


facebook like fullFacebook /’feis.buk/ (v. AFI) este un site web de tip rețea de socializare din Internet, creat de către Mark Zuckerberg în anul 2004 pentru a oferi posibilitatea de a contacta persoane apropiate, dar și persoane încă necunoscute. În acest moment facebook este una dintre cele mai răspândite rețele sociale din lume. Utilizatorii pot intra în această rețea din orice loc unde există acces la Internet pe baza unei parole, stabilite inițial odată cu completarea formularului de înscriere conținând o serie întreagă de întrebări personale. SURSA WIKIPEDIA

De ceva vreme mi-am propus să scriu acest articol. M-am tot gândit cum să abordez subiectul. Mi-am tot făcut diverse planuri de idei, pe care acum le-am abordat. Am ajuns la concluzia că cel mai bine este să îmi exprim părerea şi să analizez reacţiile, după care voi încerca să iau şi alte măsuri.facebook-logo

Sunt utilizator facebook din 2009. Din acel moment şi până în prezent mi-am schimbat părerea complet, am avut zeci de „stări”, am vrut să îmi şterg contul şi tot aşa…

În această iarnă, fiind în concediu şi având mai mult timp liber la dispoziţie, am petrecut ceva mai mult timp pe facebook şi am fost extrem de şocată să văd cum înţeleg şi ce înţeleg, copiii de 10-14 ani, prin facebook… Nu am de gând să reproduc acum, aici conversaţiile lor sau să vă descriu fotografiile pe care le fac publice. Repet, nu acum….

Mă gândesc serios să lansez o campanie în acest sens, prin care nu am de gând să fac vreun fel de publicitate, nici negativă, dar nici pozitivă. Îmi doresc să fie o campanie prin care puştii aceştia să înţeleagă cum să folosească facebook-ul şi să-şi trăiască copilăria cu adevărat. De multe ori mă întreb, oare părinţii lor ştiu ce se întâmplă pe facebook, cum îşi pun ei viaţa pe tavă acolo? E adevărat, e dreptul lor, dar totuşi sunt doar nişte copii.

Am realizat chiar şi un sondaj printre copiii de 10-15 ani, despre cum utilizează ei această platformă de socializare. O să fac publice la un moment dat…

Voi cum v-aţi proteja copiii de facebook?

6 thoughts on “FACEBOOK vs. COPILĂRIE

  1. Cristi spune:

    In primul rand parintii trebuie sa aiba timp si pentru copiii lor… Sa discute cu copiii, sa se joace cu ei, sa-i indrume spre practicarea unui sport, spre un curs de actorie, pictura, fotografie, balet etc. orice altceva care sa le arate copiilor ca exista si viata in afara computerului.

  2. Pascal Razvan Constantin spune:

    Nu stiu daca trebuie judecat chiar asa. Pina la urma parintii nostri ne-au lasat in fata TV in anii 90′ ori ne lasau afara fara sa stie pe unde umblam.
    Facebook e doar o alta forma de socializare ori de pierdere a timpului. Asa cum era TV, mIRC-ul, Messenger-ul, HI5 si tot asa.
    Peste 5-7 ani cu siguranta va fi alt ceva, mult mai periculos decat Facebook.

Lasă un răspuns

